lvdb_log.png Ik heb last van u!
Nieuwsbrief ontvangen?
Voer uw e-mailadres in:
Inschrijven
Uitschrijven


(C) 2006 Steven de Jong

Print deze pagina []


Burgers, zorg eerst dat jullie er onder elkaar uitkomen voordat je individueel komt klagen
In behandeling genomen onder ID: bH9fDdpUT6_s247RiuV19g

Beste burger,

Jullie nemen ons kwalijk in abstracties te denken en spreken. Er zouden zoveel verschillende meningen en feiten zijn dat er geen sprake is van 'de burger'.


Welnu, zorg dan eerst dat jullie er onder elkaar uitkomen voordat je allemaal individueel komt klagen en inspreken.

Nu lijkt het steeds alsof wij bij de overheid de kwaaie pier zijn, terwijl de onverenigbaarheid en tegenstrijdigheid in jullie belangen toch echt een eigenschap van het volk zelf is.

Zo!

Met vriendelijke groet,
Walter Koekkoek
beleidsadviseur


Koekkoek kwalificeerde de burger inzake deze last als: 'egoïstisch (burger bekommert zich niet om publieke zaak)'.
Gegevens in deze last zijn om privacyredenen gefingeerd
[]


Reeds 19 antwoorden
[]
[] Burgerloket - Antwoorden []

Gedupeerde - 26-January-2007 @ 12:00
De overheid is een vereniging. Ondernemers hebben verenigingen maar de burger is slechts een individu. Aangezien de overheid en de ondernemers eigenlijk één pot nat zijn zullen zij zich ook gezamenlijk tegen de burger opstellen. De burger rest niets anders dan proberen nog iets van zijn rechten te behouden waarna hij er in de rechtzaal al snel achterkomt dat hij dus toch geen rechten heeft. Vervolgens blijkt hij wel een hele hoop plichten te hebben. Maar ik heb nog maar 1 plicht en dat is sterven. Voor de rest leef ik volgens mijn eigen wetten nu. Maar in mijn wet delven de overheid en de ondernemers het onderspit. Zijn ambtenaren ook bereid hun leven te geven voor een rechtvaardiger wereld ?


ambpie - 17-October-2006 @ 15:52
Maar - wat een gezanik om niks!!! Mij lijkt het simpel: Ambtenaren die vanuit het oogpunt van hun functie moeten reageren op klagende burgers (even afgezien van welke wet- of regelgeving), zullen hierop moeten reageren. Is tenslotte hun werk. In sommige gevallen gaat het om ordinaire burenruzies (burger vs. bedrijf). Wanneer wet- en regelgeving eenduidig is, moet het bevoegd gezag duidelijk communiceren en geen twijfel laten. Burgers proberen ordinaire burenruzies vaak over de rug van de gemeente uit te vechten. Taak van het bevoegd gezag om grens te trekken. Tot hier en niet verder.


a.mbtenaar - 16-October-2006 @ 14:28
Inderdaad, van dat gezwets van burgers die vinden dat zij de ambtenarensalarissen betalen moeten we nu maar eens af. Ik zou van sommigen niet eens willen dat zij mijn salaris betalen want dan zou ik maandelijks flink tekort komen!!!


Sjonny - 15-October-2006 @ 13:43
Nee, Koekkoek. 2 plakken koek dus, met koffie?


Flo - 15-October-2006 @ 02:15
KOEKOEK !


Dr. Piet - 14-October-2006 @ 13:03
Bang voor een beetje werk?? Wees eens een beetje klantvriendelijker.


burger en ambtenaar - 13-October-2006 @ 19:12
@David Bernard: houd eens op met het argument dat je het salaris van de ambtenaar betaald en dat daarom de ambtenaar naar je moet luisteren. Ook jouw salaris wordt betaald door de consument die het product van je baas koopt. Ook de ambtenaar is een consument. Heeft hij dan ook het recht je aan te spreken op jouw werk? @Rogier: Ik ben het niet met je eens, zodra de politiek en ook het kabinet 1 mening heeft is er altijd wel een burger die vindt dat zijn mening of belang daarin niet verwoord is en zal klagen.


Rogier - 13-October-2006 @ 11:04
Zodra de politiek inclusief het kabinet hierover 1 mening heeft, zal de burger snel volgen


Marco lavasani - 13-October-2006 @ 10:02
Ik zou willen dat er eens een beweging kwam van redelijk intellectuele mensen, zonder bindingen met enige kerk, met een hoge moraliteit ,zonder dubbele agenda's om het "extreem" rechtse gedachtengoed te gaan uitdragen. Waarbij de vmbo sukkels geweerd werden. Dan loop ik voorop.


Ergun hamazi - 13-October-2006 @ 09:57
als ambtenaar is t toch jou taak om te luisteren naar wat de burger te vertelln heeft niet er voor t zogen dat de burger een mening krijgt die de ambtenaar het beste uitkomt, dit is daarom ook waarom ik nou niets snap van politiek, alles waar jullie over vergaderen duurd maanden zo niet jaren, terwijl als er een opinie peiling gehouden zou worden onder de burgrs dan blijkt daar (vaak) overduidelijk uit wat de burgr wilt. en tja een ontevreden burger is geen stem, dit is ook mijn reden dat ik gewoon helemaal niet meer stem


Kjoen - 12-October-2006 @ 22:39
Is het niet de taak van de ambtenaar om de verschillende meningen, wensen en eisen af te wegen en daar een weloverwegen keuze bij te maken? Dat is een van de onderdelen waardoor ik mijn werk zo leuk vindt. Sommige problemen lijken onoplosbaar: de ene groep wil zonder file naar het werk kunnen rijden maar de ander wil geen weg voor de deur. Een tunnel betekent lastenverhoging en dat wil helemaal niemand. @Walter: een bedrijf doet inderdaad marktonderzoek. Dat doet de overheid ook. Echter, als een bedrijf iets invoert, zullen er weinig klanten doorprocederen tot aan de Raad van State.


Niels Hielkema - 12-October-2006 @ 18:51
Wel de stelling klopt aardig, ware het niet dat de ambtenarij de gehel tijd zich bekommert en bemoedert met de burgerij... Stel uw definitie, en misschien is het wel eens tij dom u een tunnen de burgers te bewegen en uw regels zelf eens te proberen?


David Bernard - 12-October-2006 @ 17:39
Is het niet juist een taak van de overheid om uit de individuele reacties van burgers conclusies te trekken en actie te ondernemen? Wij betalen uw salaris; doe er iets voor!


John - 12-October-2006 @ 16:40
En ik maar denken dat de overheid onderandere is aangesteld om wetten, regels en verordeningen op te stellen én uit te voeren om "onverenigbare geschillen" te voorkomen en/of op te lossen...


Klaas - 12-October-2006 @ 16:17
ruzieen de burgers daar moet je als overheid gewoon pistolen voor beschikbaar stellen vaak gaat het om niks op deze manier kunnen ze het onderling op lossen.


walter - 12-October-2006 @ 15:42
Als ambtenaar werk je voor het bedrijf de overheid met de burgers als klant! Als een marktgericht (bedrijf) iets verzint hebben ze als het goed is eerst gekeken of het aansluit bij de behoeften van de doelgroep ( in jullie geval de gehele burgerij ). De burgers zoals je dat hebt benoemd, hoeft dus niet "het onder elkaar eens te worden voordat jullie er beleid op gaan maken", maar jullie horen marktonderzoek te doen naar wat de burger wil! Klachten die binnenkomen en niet voor jullie bestemd zijn zul je toch net als bij een commercieel bedrijf moeten slikken en daarna neerleggen bij de afdeling die er wel over gaat. Als laatste kun je je nooit achter het overheidsbeleid verschuilen en daarop gaan zitten meuren aangezien dit jullie hoogste bazen zijn. Hoor het aan en leg neer juiste plek


Ton - 12-October-2006 @ 15:42
Nee, men gaat naar de gemeente, omdat men maar al te vaak bang is een buurtgenoot aan te spreken. Terecht of niet: het gaat dus om het gedrag van mensen onderling en niet om egoïsme van het gemeentelijk apparaat.


Alex - 12-October-2006 @ 10:53
In feite is de burger in deze kwestie niet egoïstisch, maar is het net andersom. De ambtenaar moet een proberen om dingen helder en duidelijk uit te leggen i.p.v. in hun eigen "taal".


mactam - 10-October-2006 @ 23:46
men komt naar jullie omdat men er niet uitkomt onder elkaar is toch duidelijk of niet


[]   []
 
[]Documentatie